Skip directly to content

Pfizerliler “Önce Hastalar Gelir” dedi

logo_once_hastalar.jpg

İnsanların sağlıklı ve uzun yaşamaları için en iyi tedavileri geliştirmek ve sunmak amacıyla çalışan Pfizerliler, hastaların hayatında ne kadar büyük önem taşıdıklarının bilinciyle hareket ediyor ve çalışma ilkelerini “Önce Hastalar Gelir” mottosuyla özetliyor. Pfizerliler bu anlayışın bir yansıması olarak düzenledikleri “Her Gün Önce Hastalar Gelir” etkinlikleriyle, her günü farklı iş birimlerinin rehberliğinde, hastalar için bir araya geldi. Hafta boyunca nadir hastalıklardan onkolojiye, inflamasyondan aşılamaya kadar pek çok alanda bilgilendirici ve farklılık yaratan aktiviteye imza attı.

Her gün yaptıkları işlerin ve verdikleri kararların aslında binlerce insanın hayatlarını, umutlarını ve beklentilerini yönlendirdiği gerçeğinden hareket eden Pfizerliler, 26 Şubat – 4 Mart tarihleri arasında her gün düzenledikleri “Her Gün Önce Hastalar Gelir” etkinlikleriyle, hastaların hayatlarına dokunan aktivitelere imza attı.  

26 Şubat’ı nadir hastalıklara ayıran Pfizerliler, ofiste düzenledikleri mozaik fotoğraf etkinliği sonucunda, Türkiye Hemofili derneğine çekilen fotoğraf sayısı kadar bağış yaptı. Sonrasında hem merkez ofiste hem de bölge ofislerinde hemofili hastası çocuklar için tişört boyama etkinliği düzenlendi ve boyanan tişörtler ilgili etkinliklerde dağıtılmak üzere Türkiye Hemofili derneğine bağışlandı. Genç Hemofili Ritim Grubu’nun verdiği mini konserin ardından Prof. Dr. Bülent Zülfikar ile nadir hastalıklar konulu bir söyleşi yapıldı.

Pfizerliler 27 Şubat’ta inflamasyon ve ağrı temelli hastalıkları odaklarına alarak, merkez ve saha ekiplerinin çocuklarından gelen “Hareket Özgürlüktür” temalı resimlerden oluşan bir sergi düzenlendi. İstanbul’daki çalışanların ipuçlarını takip ederek hem inflamasyon ve ağrı hakkında bilgilenip hem de minik bir ödül kazanacağı bir oyun organize edildi. Bu sayede çalışanların gün içerisinde hem hastalıklar hakkında bilgilenmeleri hem de adım atmaları teşvik edildi. Ayrıca Ankara, İzmir ve İstanbul’daki Pfizerlerde gün boyunca attıkları adımları #hareketozgurluktur ve #hergunoncehastalargelir hashtag’leriyle paylaşan çalışanlar adına Pfizer Türkiye tarafından Çocuk Romatoloji Derneği’ne bağış yapıldı.

Pfizerliler 28 Şubat’ı onkolojiye ayırdı. Bu kapsamda Pfizer Onkoloji’nin, kanser hastalarına hastalıklarıyla tanıştıkları andan itibaren ve tedavi süreçleri boyunca destek olmak amacıyla geliştirdiği projeler çalışanlara anlatıldı. KAÇUV derneği ile birlikte Cerrahpaşa Tıp Fakültesi pediatrik onkoloji kliniği ziyaret edildi ve hastane sınıflarına destek olmak üzere harekete geçildi.

Ayrıca Pfizerliler 4 Şubat Dünya Kanser Günü’nde, kansere karşı mücadelede KAÇUV ile el ele verdi. Pfizer Onkoloji KAÇUV’un kanser tedavisi devam eden çocuklar ve ailelerinin konaklama ihtiyacını karşılamak üzere projelendirdiği ikinci Aile Evi’ne bağış ile destek verdi. KAÇUV’un bu desteğe teşekkür hediyesi renkli bardak altlıkları da Pfizerlilerin masalarını süsledi. Pfizerliler, bu desteğin artarak büyümesi umuduyla, Aile Evi’nde konaklayan hasta yakınlarının da çalışanı olduğu Umut Kafe’yi 5-10 Şubat tarihleri artasında Ortaköy’deki ofislerine davet etti. Bazen işlerinden, yaşadıkları şehirlerden ayrılmak zorunda kalan hasta yakınlarının tedavi sürecinde ek maddi destek elde edebildikleri Umut Kafe Pfizerlilerin desteği ile yoğun saatler yaşadı. Bu verimli işbirliği ile Umut Cafe 6 Mart’tan itibaren her Cuma Pfizer Ortaköy ofiste olmaya devam edecek.

1 Mart günü atriyal fibrilasyon hastaları ve hasta yakınlarının geçirdikleri süreç ve Pfizer’in onlara sunduğu fayda tüm çalışanlarla paylaşıldı. Çeşitli videolar ve görseller aracılığıyla inmeden korumanın öneminin görselleştirilmesi sağlandı ve hastaların Pfizer çalışanlarına ilettiği teşekkür mesajları herkesle paylaşıldı. Ayrıca sigarayı bırakmayı daha fazla teşvik etmek için sigarayı bırakmanın faydaları sembolik sigara paketleri aracılığıyla görselleştirildi ve çalışanların bu paketleri takas etmeleri teşvik edilerek sağlıklı atıştırmalıklar dağıtıldı. Kutuya bırakılan her paket için ise TEMA’ya fidan bağışı yapıldı.

2 Mart’ta dislipidemi ve hipertansiyon hastaları için beslenme önerileri tüm çalışanlarla paylaşıldı ve posterler aracılığıyla tansiyon hakkında bilgilendirme yapıldı. İki gün boyunca şirket genelinde ideal vücut ölçüsü ve tansiyon ölçümleri yapıldı. Pfizer’in bugüne kadar hayatına dokunduğu tüm hastaların sayısı tüm çalışanlarla paylaşıldı. Ayrıca Pfizerlilerin kendi yakınlarını, sevdiklerini hem yetişkin hem de bebek aşılamasının önemiyle ilgili bilgilendirmelerini sağlayacak aktiviteler düzenlendi.

Tüm hafta boyunca, yemekhanede çıkacak yemeklerin besin değerleri tabildot altlıklarına yazılarak şirket içinde farkındalık yaratmak hedeflendi. Hangi vitaminlerin eksik olabileceğine ve bu vitaminlerin hangi besinlerden alınabileceğine dair bilgiler ve dengeli beslenme ile ilgili posterler çalışanlarla paylaşıldı.

Pfizer: Daha sağlıklı bir yaşam için®

Pfizer’de bilimi ve global kaynaklarımızı yaşamın her evresinde sağlığı ve esenliği artırmak için kullanıyoruz. Beşerî ilaçların, aşıların, sağlık ürünlerinin ve biyoteknolojik ürünlerin keşfi, geliştirilmesi ve üretiminde kalite, güvenlik ve değer standartlarını belirlemek için çaba harcıyoruz. Dünya çapında çok çeşitli sağlık ürünlerinden oluşan portföyümüzde beşerî biyolojik ürünler, küçük moleküllü ilaçlar ve aşıların yanı sıra, dünyanın en çok bilinen bazı tüketici ürünleri de yer almaktadır. Pfizer çalışanları her gün gelişmiş ve gelişen pazarlar genelinde hastalıklardan koruyucu önlemleri ve zamanımızın en korkulan hastalıklarına meydan okuyan tedavileri geliştirmek için çalışmaktadır. Dünyanın önde gelen sağlık şirketi olarak sorumluluğumuz çerçevesinde, dünya genelinde güvenilir, erişilebilir sağlık hizmetlerini desteklemek ve erişimi artırmak için sağlık profesyonelleriyle, hükümetlerle ve yerel topluluklarla iş birliği yapıyoruz. Pfizer 160 yılı aşkın süredir bize güvenen herkes adına fark yaratmak için çalışmaktadır. Ülkemizde 1957 yılından bu yana faaliyet gösteren Pfizer Türkiye, Türk tıbbının hizmetine sunduğu ürünlerin yüzde 78’ini ülkemizde üretmekte ve Avrupa ve Uzak Doğu ülkelerine ihraç ederek ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır. Pfizer Türkiye, 2013’te hayata geçirdiği “Sen Çok Yaşa” itibar projesiyle bireylerde sağlıklı ve mutlu yaşama ve yaşlanma bilincini geliştirmeyi ve hastalık bilinçlendirme, doğru yaşam tercihleri, koruyucu önlemler gibi pek çok konuda insanların daha iyi, dolu dolu ve sağlıklı yaşamak için ihtiyaç duydukları bilgiyi sunmayı hedeflemektedir. www.pfizer.com.tr