Skip directly to content

“Yeni Hikayeler” projesi Bennu Gerede’nin kadrajında hayat buldu

Moda tasarımcısı Hatice Gökçe’nin, Pfizer Onkoloji işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Yeni Hikayeler” projesinin hedefi meme kanseri hakkında toplumsal farkındalık yaratmak. Fotoğrafçı Bennu Gerede, “Çekimler için Sedef Adası’nı tercih ettik çünkü adadaki doğa, özgürlük ve ümit hissi, bu projenin konseptine çok uydu. Yeni Hikayeler projesiyle meme kanseri farkındalığını arttırmak ve kadınların içindeki ümidi, özgürlüğü ve özgüveni ortaya çıkarmak istiyoruz” dedi.

Erkek giyiminde Türk modasının öncü ismi Hatice Gökçe pembe renkle özdeşleşen ileri evre meme kanseri ile mücadelede farkındalığı artırmak için, pembe beyaz renklerin hâkim olduğu yeni koleksiyonu “Yeni Hikayeler”in fotoğraf çekimini Sedef Adası’nda, fotoğraf sanatçısı Bennu Gerede ile birlikte gerçekleştirdi. Umudu simgeleyen “Kiraz Çiçeği (Cherry Blossom)” konseptiyle yeni bir çalışma yaratan Hatice Gökçe ve Pfizer Onkoloji, meme kanseri farkındalığı için yapılan bu işbirliğiyle, meme kanserine yönelik toplumsal farkındalığı arttırmayı amaçlıyor.

“İşin içinde sosyal sorumluluk varsa, ben her zaman varım!”

Projenin fotoğraf çekimlerini yapan Bennu Gerede, bu çalışma hakkındaki görüşlerini şöyle özetledi: “İşin içinde sosyal sorumluluk olduğu zaman, ben her zaman varım çünkü bir şekilde bu dünyaya katkıda bulunmak istiyorum. Artık doğurduğumuz çocuklar yeni sorunlarla mücadele etmek, hatta dünyayı kurtarmak zorunda. Maalesef meme kanseri de görmezden gelemeyeceğimiz sorunlardan biri. Örneğin, daha yeni öğrendim, lise arkadaşlarımın birçoğu cerrahi mastektomi olmuş. Bu hastalık o kadar yaygın ki, inanılır gibi değil. Bu yüzden Pfizer’in meme kanseri alandaki bu çalışmasına çok sevindim. Hatice Gökçe ile de inanılmaz bir işbirliğimiz enerjimiz sinerjimiz var. Birlikte çok güzel projeler yapıyoruz. Bu sosyal sorumluluk projesini bana ilk teklif ettiğinde de memnuniyetle kabul ettim. Buradan tüm kadınlara sesleniyorum: Hepimiz sağlığımıza dikkat edelim, iyi beslenelim!”

“Yeni Hikayeler” koleksiyonu hakkında

“Yeni Hikayeler” pembe ve beyaz rengin hakimiyetinde, hem erkek hem kadın tasarımlarından oluşan 45 parçalık bir ilkbahar-yaz koleksiyonu. Kiraz çiçeği renk paletinin kullanıldığı koleksiyon, baharı en umut veren yanıyla kucaklıyor. Tasarımlarda kullanılan çiçek motifleri hayattaki dönüşme potansiyeline vurgu yaparken, aynalar ise hayattaki bu umut ışığının ve dönüşme potansiyelinin bir yansıtıcısı olarak kurgulanmış. Koleksiyonun vazgeçilmez parçaları arasında yağmurluklar ve uzun ceketler var. Koleksiyonun yaratıcısı Hatice Gökçe, “Etnik desenlerin illüzyonla birleştiği; enerji, coşku ve tazelenme hissine vurgu yapan ve ışığın aynalarla güçlendirildiği bu koleksiyonla yaşamın umut verici ve dönüştürücü etkisini açığa çıkarmayı hedefliyoruz. Umarım “Yeni Hikayeler” koleksiyonundaki enerji, coşku ve tazelenme hissi, meme kanseri hastalarının ihtiyacı olan mutluluk, direnç ve huzur ile birleşerek kendilerine ulaşır” şeklinde konuştu.

İleri evre meme kanseri hakkında

Dünya genelinde her yıl 1,7 milyon kadına meme kanseri tanısı koyuluyor. Meme kanseri genel olarak erken evrede teşhis edilmekle birlikte; tanı anında hastaların %9’u metastatik evrede oluyor. Ülkemizde her yıl 100.000 kadından 40’ı meme kanseri oluyor ve her 100.000 kadından 13’ü meme kanseri sebebiyle yaşamını yitiriyor. Nükseden hastalarla birlikte değerlendirildiğinde, tüm meme kanseri hastalarının yaklaşık dörtte biri metastatik, yani ileri evre kansere sahip. Meme kanserinin ileri evresi olan metastatik meme kanserinde, kanserli hücreler memeden vücudun farklı yerlerine giderek beyin, akciğer, karaciğer gibi organlara ve kemiklere yayılabiliyor.

İletişim:
Marjinal Porter Novelli T: 0212 219 29 71 
Serpil Güzel Ün | M: 0533 452 48 35 | serpilg@marjinal.com.tr

serpilg@marjinal.com.tr

Hatice Gökçe hakkında

Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu olan Hatice Gökçe, 1998 yılında kendi adıyla tasarım atölyesini kurduğu günden beri özellikle erkek modasında alışıldık kodları sorgulayan deneysel bir tarz benimsedi ve avangard bir yaklaşımla ezber bozmayı tercih etti. Aynı zamanda Türkiye'nin önemli kuruluşlarında moda tasarım danışmanlığı görevlerini üstlenerek çok özel çözümler üretmeye de devam ediyor. Hatice Gökçe, Moda Tasarımcıları Derneği'nin (MTD) kurucusu ve üyesi olmasının yanı sıra sivil toplum projelerinde aktif olarak yer almaktadır. 2008 yılından beri Birleşmiş Milletler’in desteklediği sosyal sorumluluk projesi olan Argande’nin marka koordinatörlüğünü yapıyor. Gökçe, 1999 yılında Japonya'da düzenlenen yarışmada Unique Design (Özgün Tasarım) ödülünü, 1998 yılında Türkiye'de katıldığı yarışmada erkekler için hazırladığı koleksiyonu ile de En İyi Tasarım ödülünü ve pek çok mansiyon aldı ve deneysel yaklaşımıyla Türkiye’de moda tasarımında yeni konseptlerin düşünülmesini mümkün kıldı. 1999 yılından bugüne kadar koleksiyonlarını sergileyen kuraldışı tasarımcı, Türkiye’de ve Avrupa’nın moda şehirlerinde "Işığa Övgü", "Authorize", “Invincible” ve “The Other” “Karakarga” “Jön Türkler” “Gılman” “Trans” “Seyyah” gibi daha pek çok defile gerçekleştirdi.

www.haticegokce.com
http://twitter.com/gokcehatice 
https://www.facebook.com/gokcehatice

Bennu Gerede hakkında

İstanbul’da doğan Bennu Gerede, New York’ta büyüdü ve Paris’teki Parsons School of Art and Design’da fotoğrafçılık okudu. Dört çocuk annesi olan Bennu Gerede çocuklarıyla ilgilenmediği zamanlarda sanatla uğraşıyor ve zor durumdaki çocuklar ve insanlara yardımcı olabilmek için sosyal sorumluluk projelerine destek oluyor.